En toen was ik er! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fiona Heeman - WaarBenJij.nu En toen was ik er! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fiona Heeman - WaarBenJij.nu

En toen was ik er!

Blijf op de hoogte en volg Fiona

27 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Nu al weer 9 dagen geleden kwam ik ’s avonds rond half 9 aan in Flagstaff. Doodop was ik na bijna 23 uur onderweg te zijn geweest. Op Phoenix airport was ik al verschillende NAU studenten tegen gekomen en eenmaal in Flagstaff stond er al personeel van NAU op ons te wachten en zij zouden ons naar onze verblijfplaatsen brengen. Ik werd afgezet bij een villa in de bossen dichtbij Lowell Observatory, waar al een slaapkamer en badkamer voor mij gereed was gemaakt. Daar ben ik tot zondag middag gebleven en in die tijd hebben verschillende lieve en behulpzame mensen mij geholpen met het verzamelen van spullen voor mijn kamer op de campus en met het wegwijs raken in Flagstaff.
Zo langzamerhand begon ik daar al gewend te raken maar zondag middag moest ik toch naar mijn kamer in de “Aspen Crossing recidence hall” verhuizen voor het begin van de international orientation op maandag. Daar aangekomen zag ik voor het eerst de campus waar ik de komende 4 maanden zou verblijven. Het is een mooie nieuwe campus, erg ruim opgezet, veel groen en student vriendelijk. Er zijn hier verschillende recidence halls (met verschillende type kamers) , een hoop gebouwen van de universiteit, enorme sport hal, zwembad van olympische voormaat, bibliotheek en genoeg restauratieve voorzieningen.
Mijn kamer in Aspen Crossing was nog leeg maar ik zou hem moeten delen met een Amerikaans meisje, Kayla, en de badkamer delen we nog met een andere kamer.
Maandag begon ons programma om half 8 ’s ochtends met een lange informatie sessie. Met zo’n 350 internationale studenten kregen we daar alle ins en outs van onze “immigration status” te horen. Gelukkig konden we ’s middags onze eigen gang gaan en ’s avonds werd er door de I-club (international club) een get together georganiseerd voor de internationals onder het genot van een ijsje! De eerste dag meteen al een hoop andere studenten ontmoet en ’s avonds besloten we met z’n 9en downtown Flagstaff in te gaan om typisch Amerikaans te eten. Gelukkig leven de kroegen de 21+ regel op maandag niet te streng na dus konden we daarna nog een drankje doen in de kroeg!
De rest van de week voelde eigenlijk meer als vakantie. Nog wel regelmatig informatie sessies, tour over de campus, check ins en ervoor zorgen dat mijn kamer een beetje op orde kwam, maar vooral veel gezelligheid. Uit eten, kroegje in, sporten, filmpje kijken:), niets te klagen dus!
Er worden de komende weken veel activiteiten georganiseerd voor alle NAU studenten in verband met de “Welcome Week”. Gister avond zijn we naar een concert geweest dat hier op de campus plaatsvond en ook zijn we ’s middags naar een ware lava grot geweest. Klimmen en klauteren was vereist om de smalle grot in en door te komen maar we hebben de hele tocht uiteindelijk zonder kleerscheuren afgelegd;-) ’S Nachts werd er, geheel ongepland, nog een trip opgezet naar een prachtige, afgelegen plek vlakbij Flagstaff; Lake Mary.
Vandaar dat vandaag een rustig dagje is geworden en ik moet me maar eens gaan voorbereiden op de colleges die morgen al om 8 uur ’s ochtends beginnen..


  • 27 Augustus 2012 - 08:27

    Lotte:

    Wat klinkt 't toch allemaal super leuk Fie!! xxx

  • 27 Augustus 2012 - 08:41

    Fiona Heeman:

    is t ook! :D Wekker die morgen erg vroeg gaat alleen wat minder..;-)

  • 28 Augustus 2012 - 11:01

    Jony:

    Wat een verslag.....heel erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, leuke nieuwe mensen leert kennen enz. Natuurlijk moet je straks " hard aan de slag" met je studie, maar voorlopig eerst maar even wennen.
    De foto's die je toegevoegd hebt, zijn erg leuk om te zien, zo krijgen wij ook een beeld van je universiteit en de omgeving.

    Op dit moment ben ik de koffer aan het pakken, wij vertrekken morgenochtend heel vroeg met het vliegtuig naar Barcelona voor een 4 daagse citytrip. Daar hebben we heel erg veel zin in. Het is heerlijk weer in Spanje, ca. 33C! Zijn ook heel erg benieuwd wat we daar allemaal te zien krijgen, van degenen die er geweest zijn hebben we gehoord dat het een geweldige stad is.

    Wij zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Pas goed op jezelf.xxxmij

  • 05 September 2012 - 02:09

    Fiona Heeman:

    Haha jaa, het serieuze leven is weer begonnen.. Al hou ik de weekenden nog wel vrij voor de nodige uitstapjes (en daar zal ik binnenkort ook weer over schrijven, incl verslag over colleges!) Hoe hebben jullie het gehad in Barcelona? lekker genoten? Het schijnt inderdaad een erg mooie, gezellige stad te zijn! en zulk weer is natuurlijk nooit verkeerd:)
    XxFiona

  • 09 September 2012 - 16:10

    Jony:

    Lief nichtje....Barcelona was geweldig. Wat een stad, ZEKER een aanrader! Natuurlijk is 4 dagen niet genoeg om alles te zien, maar hetgeen we wilden zien, hebben we gezien. We zijn op de 2 meest heilige plekken geweest van Barcelona:
    1. Familia Sagrada: heeeeel indrukwekkend en wanneer je binnen bent word je vanzelf heel stil.
    2. Camp Nou (voetbalstadion van FC Barcelona- met het grootste stadion van heel Europa).
    Ik was nog nooit in wat voor stadion dan ook geweest en dan krijg ik mijn vuurdoop in Camp Nou!!

    Voor de rest natuurlijk heerlijk gelopen op de Ramblas en langs de boulevard en het strand. Welke stad heeft dat nou.
    Het is ook het walhalla voor de shopaholic......maar voor de winkels van Prada, Guggi en Chanel daar heb ik de portemonnaie niet voor.

    De vliegreis was ook lekker, na 2.15 uur sta je gewoon op het vliegveld van Barcelona, dat is iets beter dan een hele dag reizen naar Flagstaff.

    We genieten van je foto's die je ons ook via facebook zendt.
    Pas goed op jezelf.xxxmij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Fiona

Hoi Allemaal! 17 Augustus 2012 vertrek ik naar Flagstaff, Arizona in de Verenigde Staten. Ik ga daar voor ruim 4 maanden naartoe om te studeren aan Northern Arizona University. Natuurlijk ben ik ook van plan tijdens mijn verblijf diverse uitstapjes te maken en veel van de omgeving te zien!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6834

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 14 Juli 2014

Backpacken in Zuid-Oost Azië

17 Augustus 2012 - 27 December 2012

Flagstaff, NAU

Landen bezocht: