Back to Flagstaff, where it all began.. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fiona Heeman - WaarBenJij.nu Back to Flagstaff, where it all began.. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fiona Heeman - WaarBenJij.nu

Back to Flagstaff, where it all began..

Blijf op de hoogte en volg Fiona

26 December 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

26 December

De laatste cactussen en palmbomen razen voorbij. Verder zie ik alleen bergen en een kaal droog landschap met een blauwe lucht, een paar wolkjes en zon. Ik zit nu in de shuttle bus van Phoenix naar Flagstaff en zeg officieel het mooie weer gedag. De afgelopen dagen ben ik in Phoenix geweest waar ik kerst heb gevierd bij een vriendin en haar familie. Ik vond het geweldig om hier kerst mee te maken, + 18graden en palmbomen versierd met kerstverlichting is niet iets wat ik ieder jaar mee maak.
Helaas komt nu het einde van mijn reis wel eng dicht bij. Over een paar uur ben ik in Flagstaff waar ik mijn laatste nacht doorbreng en morgen ochtend 7.55 AZ time (15.55 NL), stap ik op mijn vlucht. Goodbye Flag, Goodbye States. Gelukkig had ik ook mijn laatste weken hier met geen mogelijkheid beter kunnen besteden. Ik heb meer gezien, beleefd en ervaren dan ik voor mogelijk had gehouden.

Op 10 December begon de week van de final exams en de vrijdag daar op volgend moesten we om 10.00 uur ’s ochtends al uitchecken op de campus. Mijn kamer werd leeg en schoon achtergelaten en het was tijd om een heleboel geweldige mensen uit te zwaaien:(

Die zaterdag daarna vertrok ik met twee vrienden (David en Anne) naar California, klaar voor onze intensieve roadtrip die een week zou duren. We vertrokken ’s avonds en maakten een 12uur durende rit naar Yosemite National Park. Thanks to the 5 hours energy bottles van het benzinestation lukte het ons om te zorgen dat minstens 1 persoon wakker bleef om te rijden. ’S Ochtends aangekomen in Yosemite waren we redelijk moe, maar het geweldige, indrukwekkende landschap zorgde ervoor dat we ook zin hadden om er op uit te gaan. Net als in Flagstaff lag hier een hoop sneeuw en ijs wat er helaas voor zorgde dat niet het hele park open was, maar desondanks was het heel bijzonder!

Maandag ochtend vervolgden we onze tocht naar San Francisco! Geweldige stad waar we tot donderdag ochtend zouden blijven en dan zouden Anne en ik samen verder gaan. De stad zelf is erg mooi en heeft iets speciaals omdat het op heuvels is gebouwd. Allereerst zijn we (ik  ) natuurlijk over de Golden Gate Bridge gereden! Aangezien je deze natuurlijk niet mág missen als je naar SF gaat. Ook het bezoeken van de gevangenis Alcatraz was erg bijzonder. Daarnaast hebben we Golden gate park bezocht, veel winkels, mooie pleintjes met schaatsbaan en al, restaurantjes, fishermans wharf, Lombard street etc. Kortom, een stad waar we nog wel veel langer hadden willen blijven.
Donderdag tegen de middag vertrokken Anne en ik met twee mensen van Zimride richting L.A. Een redelijk lange rit (duurde uiteindelijk 8uur), maar gelukkig met veel mooie landschappen, kust en een stop in de prachtige plaats Santa Barbara waar we een fastfood picknick op het strand hadden. ’S avonds kwamen we aan in ons hotel op Hollywood boulevard en besloten we deze straat meteen te gaan verkennen aangezien het één van de meest toeristische is in Hollywood. Voor we het doorhadden, zagen we aan de sterren op de straat dat we in het bekendere deel van Hollywood boulevard aan waren gekomen, de walk of Fame. Helaas viel dit deel van de walk of Fame een redelijk tegen. Vieze straat en om ons heen saaie gebouwen of wegwerkzaamheden. Precies zoals we ook al van anderen hadden gehoord.

De dag daarna hebben we ook lekker de toerist uitgehangen en het betere deel van Hollywood bekeken, Beverly Hills, de wereldberoemde exclusieve winkelstraat Rodeo Drive en het strand en de kermis in Santa Monica. Deze plekken waren wel erg mooi, maar helaas kwamen we met onze sightseeing bus ook in aanraking met het verschrikkelijke verkeer in Los Angeles.

De ochtend daarna reisden we met al onze bagage af naar downtown L.A. wat deels mooi is en deels echt niet. Na een fijne vertraging van onze bus naar Phoenix van 2uur konden we om 2u ’s middags eindelijk onze reis naar Phoenix voortzetten. Wat ons wel opviel is dat vrijwel alle mensen die we tegen zijn gekomen in L.A. erg behulpzaam en vriendelijk waren of het nou de bus, de metro of ergens random op straat was.
San Diego stond helaas niet meer op de planning. Dit werd voor Anne te kort dag en ik was er al 5 dagen geweest met Thanksgiving. Ook een geweldige stad, met geweldige stranden en relaxte surfer sfeer:)

En toen waren we na onze busreis tegen 11 ’s avonds in Phoenix. Anne zou de volgende dag al meteen vertrekken (23e december) en ik had nog een paar dagen om meer van Phoenix te zien en kerst te vieren. Twee dingen die zeker goed zijn gekomen!
Kortom, ik heb hier een geweldige tijd gehad, met geweldige mensen om me heen!

Thanks for reading!
Liefs, Fiona




  • 28 December 2012 - 11:06

    Kicky:

    Roadtrips zijn gaaaaf! =D
    Jammer dat het erop zit he, maar sowieso een ervaring die niemand mee van je wegneemt! Laat me even weten waar je de komende dagen uithangt. Zou het leuk vinden nog even te meeten.
    liefsx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Fiona

Hoi Allemaal! 17 Augustus 2012 vertrek ik naar Flagstaff, Arizona in de Verenigde Staten. Ik ga daar voor ruim 4 maanden naartoe om te studeren aan Northern Arizona University. Natuurlijk ben ik ook van plan tijdens mijn verblijf diverse uitstapjes te maken en veel van de omgeving te zien!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 6837

Voorgaande reizen:

31 Mei 2014 - 14 Juli 2014

Backpacken in Zuid-Oost Azië

17 Augustus 2012 - 27 December 2012

Flagstaff, NAU

Landen bezocht: